23 de juny del 2016

Los descubridores. La naturaleza y la sociedad. Daniel J. Boorstin. Grijalbo Mondadori. 1997.



S’hi explica el descobriment de la naturalesa (la flora, la fauna i el propi cos) i el desenvolupament del coneixement científic. També el coneixement de la prehistòria, la història, la sociologia, les matemàtiques i l’astronomia. 
Fascinant itinerari de fets i idees concretes que han acompanyat la humanitat durant segles i que, encara ara, estem desgranant. 

“Parece que no era la fuerza de los hechos sino una preocupación estética y metafísica lo que empujaba a Copérinco. Se le ocurrió que un sistema diferente podía resultar mucho más hermoso. Poseía una mente extraodinariamente inquieta y una atrevida imaginación, pero su carrera no tuvo nada de extraodinario. Si bien no llegó nunca a tomar las órdenes sagradas, realizó cómodamente todas sus actividades en el seno de la iglesia. Y fue la iglesia la que posibilitó su dedicación a varias tareas intelectuales y artísticas”. 

Aquest volum de set-centes catorze pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres que s’acompanyen d’una amplíssima bibliografia per a qui vulgui anar a les matexies fonts on ha anat a abeurar-se l’autor”.









Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula